Regały przesuwne (jezdne) to coraz popularniejsze rozwiązanie w biurach. Dzięki swojej konstrukcji umożliwiają efektywne wykorzystanie przestrzeni i pozwalają na łatwy dostęp do przechowywanych materiałów. W tym artykule wskażemy kiedy warto wybrać regały przesuwne do firmy i przedstawimy różne typy tych mebli, aby ułatwić ich dopasowanie do twojej przestrzeni.

Kiedy wybrać regały jezdne do biura?

Regały przesuwne to doskonałe rozwiązanie, które pozwala na maksymalne wykorzystanie przestrzeni w biurze. Sprawdzą się, jeśli:

  • masz ograniczoną przestrzeń magazynową, ponieważ umożliwiają zagęszczenie przechowywanych dokumentów — możesz zmieścić więcej na mniejszej powierzchni,
  • przechowujesz duże ilości jednorodnych dokumentów,
  • ważny jest dla Ciebie szybki dostęp do przechowywanych elementów,
  • chcesz zminimalizować koszty związane z magazynowaniem.

Nie są one jednak dobrym rozwiązaniem w przypadku małych, różnorodnych dokumentów — bardziej praktyczne mogą okazać się regały półkowe lub szufladowe. Ponadto częste zmiany konfiguracji mogą wiązać się z dodatkowymi kosztami związanymi z przestawianiem regałów, dlatego w przypadku częstego przemeblowania, warto wybrać meble klasyczne.

Regały przesuwne w biurze. Czy regały jezdne sprawdzą się w twojej firmie?

Gdzie wykorzystać regały przesuwne w biurze?

Regały przesuwne to niezwykle praktyczne rozwiązanie, które można zastosować w wielu miejscach w biurze, w zależności od potrzeb. Najbardziej oczywiste to archiwa. Świetnie sprawdzają się do przechowywania dużych ilości akt oraz dokumentów, zarówno bieżących, jak i archiwalnych. Dzięki nim łatwo utrzymać porządek i szybko znaleźć potrzebne materiały.

Warto także zaaranżować je w magazynach biurowych, ponieważ pozwalają na przechowywanie różnego rodzaju sprzętu, materiałów eksploatacyjnych czy nawet sezonowych ubrań. Regały przesuwne umożliwiają efektywną organizację przestrzeni i łatwy dostęp do wszystkich przechowywanych rzeczy.

Sprawdzą się także w salach konferencyjnych, gdzie mogą służyć do przechowywania dodatkowego wyposażenia, takiego jak projektory, ekrany, czy kable.

eśli w Twoim biurze znajduje się biblioteczka, regały przesuwne będą doskonałym rozwiązaniem w tej przestrzeni. Dzięki nim zmieścisz więcej książek na mniejszej powierzchni, a jednocześnie stworzysz estetyczny kącik do czytania.

5 rodzajów regałów przesuwnych idealnych do biura

  1. Regały przesuwne na dokumenty i książki to najbardziej popularny rodzaj regałów przesuwnych w biurach. Składają się z szeregu półek, które przesuwają się na prowadnicach. Są idealne do przechowywania teczek, segregatorów, książek i innych materiałów biurowych.
  2. Regały przesuwne na teczki zawieszkowe posiadają specjalne wyciągane szuflady, dlatego bardzo dobrze sprawdzają do organizacji dokumentów, które często są wyjmowane i wkładane z powrotem.
  3. Regały przesuwne na zbiory specjalne są przystosowane do przechowywania większych elementów, takich jak książki o dużym formacie, mapy czy plansze edukacyjne.
  4. Regały przesuwne biblioteczne i na czasopisma posiadają specjalne półki i przegródki, które ułatwiają organizację książek i czasopism.
  5. Regały przesuwne na obrazy wyposażone w specjalne półki, które umożliwiają bezpieczne przechowywanie obrazów i innych dzieł sztuki, które mogą być cenne dla firmy.